Wycieczka do Olsztyna – Jura Krakowsko – Częstochowska

20 października 2021 roku wyjechaliśmy na trzy dniową wycieczkę do Olsztyna. Przywitała nas piękna panorama ruin zamku. Na wycieczce uczestniczyliśmy w warsztatach ekologicznych, zapoznaliśmy się w tym czasie z wykopaliskiem archeologicznym położonym w górach. Najbardziej tego dnia podobało nam się wyjście na zamek, które odbyło się wieczorem po zmroku. Mieliśmy okazję wysłuchać legendy o „Białej Damie” i zobaczyć jej ducha.  Drugiego dnia po śniadaniu weszliśmy na najwyższe wzniesienie Jury Krakowsko – Częstochowskiej, które potocznie nazywa się „Małym Giewontem”. Mieliśmy przyjemność zobaczyć jesienną panoramę okolicy. Po południu mieliśmy kolejne warsztaty, tym razem szlifowaliśmy swoje kamienie. Wieczorem obejrzeliśmy film o prehistorycznych dinozaurach. W trzecim dniu wycieczki wybraliśmy się na dłuższy spacer, raz górki, raz po górkę, aż dotarliśmy do „Jaskini Niedźwiedzia”, w której spotkaliśmy zasypiającego nietoperza i jadowitego pająka – sieciarza jaskiniowego. Po powrocie z jaskini wróciliśmy do szkoły. Najbardziej z tej wycieczki podobało nam się zwiedzanie zamku oraz chodzenie po górach.